Ulay: Nastati

Tevž Logar, Thomas McEvilley, Ulay: Nastati, Ljubljana: Galerija Škuc, 2010.nastati-1

Leta 2009 je v priljubljeni ljubljanski galeriji Škuc potekala razstava pod naslovom Nastati. Pod enakim imenom je v okviru iste galerije marca 2010 izšel tudi katalog. Koncept razstave je bil zasnovan okrog Ulayevega zgodnjega fotografskega opusa (1968−1976) in je stremel k iskanju značilnosti ranih ustvarjalnih dni. Kustos omenjene razstave, Tevž Logar, in ameriški umetnostni kritik, Thomas McEvilley, sta tudi avtorja kataloga.
Katalog je razdeljen v tri dele, v prvem Tevž Logar zapiše, od kod izvira njegovo zanimanje za nemškega umetnika ter predstavi njegov zgodnji opus. Drugi del zaznamuje njegov intervju z Marino Abramovič, Ulayevo dolgoletno partnerico tako v zasebnem kot tudi ustvarjalnem življenju. Zadnji del pa je esej ameriškega umetnostnega kritika Thomasa McEvilleya, ki Ulayevo umetnost spretno umesti v tkivo umetnosti 20. stoletja.
V mestu Solingen rojeni umetnik Frank Uwe Laysiepen je skozi oči Tevža Logarja predstavljen ne le kot ustvarjalec, temveč kot poznavalec tako same tehnike fotografije kot tudi umetnosti fotografije. V prvem poglavju je naveden Ulayev citat: “Veliko stvari se lahko v življenju naučiš, toda ne umetnosti. Norosti, ki jo potrebuješ, nuje, ki te ves čas pretresa. Umetnik si tudi, ko spiš. Zaradi nuje.” Svoje besede podkrepi z mnogoštevilno produkcijo, ki nikoli ni uzrla razstavnih prostorov, veliko del je namreč shranjenih po njegovih domovih ali pa je dela podaril prijateljem, sodelavcem itd.
Publikacija, dopolnjena z reprodukcijami dokumentarnih fotografij in samih Ulayevih del, je izvrsten primerek pristne predstave obdobja, ki danes služi kot temelj za nadaljnje umetniško udejstvovanje nemškega ustvarjalca. Kot tako primerno tudi za tiste, ki si razstave leta 2009 niso uspeli ogledati, ali pa za tiste, ki bi radi o Ulayevih mladostniških letih in podvigih izvedeli več.

Avtor: Tia Čiček

Advertisements