It was #MENT to be!

Druga edicija festivala Ment je gradila na kontinuiteti idej lanskega koncepta, nadgradnjo pa lahko vidimo v še večji povezanosti s konferenčnim delom. Na ljubljanskih odrih se je zvrstilo kar dvajset domačih zasedb, sledijo ex Yu zasedbe in seveda bandi z evropskega prostora, precej poudarka je bilo na predstavljanju scene, ki morda še ni tako znana in je s tem na prizorišča prinesla svež festivalski veter, ki ga je Ljubljana še kako potrebovala.

Tokratna izvedba ljubljanskega klubskega festivala je med 3. in 5. februarjem na različnih prizoriščih postregla s pestrim programom, ki ga je sestavljalo kar 52 zasedb in ustvarjalcev iz kar dvajsetih držav, odvijala pa se je tudi konferenca, katere program je bil namenjen predvsem aktualnim vprašanjem glasbene industrije.
V nadaljevanju bom strnila vtise z nastopov, ki sem si jih ogledala, žal pa je tako, da se moraš ob več vzporednih koncertih tudi marsikateremu odpovedati.

Sreda: »kakšne jate smo vzgojili, podrhtavajo nam v krasnem stoku«

V sredo smo spremljali otvoritev festivala v prostorih Kina Šiška. Po krajšem uvodnem govoru organizatorjev so v Katedrali s svojim nastopom začeli Jimmy Barka Experience, elektroakustični trio, ki v svoji glasbi intenzivno meša raznolike plesne žanre, gramofonske izseke in eklektične tolkalske ritme. S svojim izpiljenim live nastopom so ob spremljavi razgibanih vizualizacij na odru pričarali pravo plesno vzdušje, na katerega se je dobro odzvala tudi publika.

Program se je nadaljeval v Komuni z nastopom eksperimentalno/elektro-pop zasedbe Leyya. Duet je tokrat nastopal v razširjeni različici z dvema članoma ritem sekcije, na odru pa so predstavili pesmi s svojega prvega albuma z naslovom Spanish disco. Leyya so dodobra ogreli publiko pred nastopom mariborskega tria Nina Bulatovix, ki je bil obiskovalcem festivala precej bolj znan in si je v zadnjih letih pridobil velik ugled med ljubljansko publiko. Energija v dvorani je ob njihovem nastopu eksponentno rastla, pozibavanje ob ritmu pa je spremljalo tudi glasno recitiranje besedil, ki se je v vrhunec prelilo ob dobro tempiranem zadnjem komadu z naslovom »Jate« (z istoimenskega albuma).

Za udaren zaključek sredinega večera so tokrat poskrbeli beograjski Repetitor, band, ki se je od začetkov pred nekaj desetglavo publiko s svojo eksplozivno energijo že dodobra usidral v glave in srca vseh oboževalcev trših punk rock ritmov. Temperaturo v dvorani so dvigovali z že dobro znanim repertoarjem z albumov Sve što vidim je prvi put in Dobrodošli na okean, postregli pa so tudi z nekaj novitetami, ki so bile med publiko dobro sprejete. Izjemna energija kitarskih rifov in eksplozivna vokalna moč frontmana prav nikogar nista pustili ravnodušnega. Živi nastop je definitivno njihov glavni adut, nekaj, kar si morate privoščiti vsaj enkrat čeprav vas bo, roko na srce, posrkalo do te mere, da boste težko izpustili še kakšen nastop.

Četrtek: »If you wanna see the future just get up and begin, cause I don’t wanna live this venture, stop expecting, stop to spend«

Četrtkov večer se je začel z nastopi v Kinu Šiška, jaz pa sem se podala na Metelkovo, kjer so v Channel Zero malo pred deseto svoj nastop začeli poljski Cosovel, ki so si ime nadeli po Srečku Kosovelu. Energična skupina, ki bi jo lahko klasificirali kot avantgardni pop, je preko razigrane pevke vzpostavila dobro komunikacijo s publiko, z mešanico jazz in folk elementov ob spremljavi basa, bobnov, občasnih ukulele vložkov in zanimivih vizualizacij pa je dobro pripravila teren Luksemburžanom Say Yes Dog. Trio je dvorano dodobra razgibal s synth-pop melodijami in nalezljivo plesno energijo. V Menzi pri Koritu so svoj set medtem odigrali publiki dobro znani Bernays Propaganda, ki so tokrat nastopali brez bobnarja, kar pa ni zmotilo dobro uigranega performansa, ki temelji na razgibanih ritmih in fuziji vokala s sempli ter vizualizacijo v ozadju. Z inštrumentalnim nastopom je Klub Gromka prevzela madžarska skupina Makrohang, ki je za opis svoje multižanrskosti izumila kar hashtag #jazzformetalheads, ki morda res še najbolje zajame njihovo eksperimentalno popotovanje po različnih žanrskih vodah. Skupino je na odru nasledil Lifecutter, ki nas je s temačno, energično eksperimentalno glasbo s pomočjo synthov, electra, techna, distorzije in različnih sintez noise scene popeljal na pravo epopejo, vredno številčnejše navzočnosti obiskovalcev pod odrom.

Petek: »their voice will sneak inside you, create a home inside you and make you think out of tune«

Go out with a bang! In so. Razprodan zadnji festivalski dan je tako spet ponudil pestro bero dogajanja. V Channel Zero so nas pričakali ljubljanski publiki zdaj že dobro znani Your Gay Thoughts, avdio-vizualni kolektiv, katerega lirično post-pop glasbo navdihujejo instrumentalni hip-hop in futuristični beati ob spremljavi bobnov, klaviatur, basa, kitar, elektronike, vokala in z živahnimi vizualijami na odru. Predstavili so tudi prej še neslišani komad in oder zapustili z bučnim aplavzom, nato pa so ga zavzeli Američani, združeni pod okriljem založbe Ghostly international. Brooklynčan Jakub Alexander, ki nastopa pod imenom Heathered Pearls, nas je spoznal s svojo ambientalno žanrsko vizijo, v kateri se techno prepleta s synth eskapadami in semplanjem. V Menzi sta medtem temelje stresala It’s everyone else, ki sta se odločila, da z odra stopita med publiko ter s fuzijo distorzije, synthov, semplov in vokalov zmes industriala, hardcora in noise-rocka do naših ušes poneseta čim bolj neposredno, kar jima je izvrstno uspelo. Ment sta z live techno dogodivščino do vrhunca popeljala Austrian Apparel, ki na odru brez pomoči prenosnikov ustvarjata širok nabor elektronskih zvokov – vse od hip hopa, preko ambientala do techna. Skladbe so zaradi izvedbe v živo vsakič malce drugačne, kar v njun nastop vnaša dodatno dinamiko, spevni prehodi pa dajejo dovolj prostora za udaren razvoj mestoma temačne melodike.

»U pravom trenutku neko podig’o je glavu, to nisu stvari koje mogu da se dogode slučajno«

Ment je postregel z lepo zaokroženim naborom dogajanja in v februarsko zatišje vnesel dogodkovno popestritev, ki smo je bili veseli vsi ljubitelji žive glasbe. Pohvale organizatorjem gredo tako za organizacijo, sprotno pokrivanje dogajanja na družbenih medijih, kot za tehnično izvedbo festivala, saj so se menjave na odru dogajale v hitrih sukcesijah, koncertno dogajanje pa je striktno sledilo urniku. Ob uživanju v glasbi, ki smo jo spoznali letos, z veseljem že pričakujemo naslednjo izvedbo Menta.

Avtor: Veronika Povž
Advertisements